Régebben kalandjátékok írásával ütöttem el az időt. Találsz itt böngészőben játszható interaktív kalandokat ugyanúgy, mint hagyományos szöveges begépelős játékot, de még többszereplős valós idejű kalandom is van ám...

  Troid Kristályok
(Böngészős interaktív kalandjáték.)
  Szúnyogember sorozat
(Böngészős vagy androidos interaktív kalandjátékok.)
  Rémsuli - GOLDEN YEARS
(Böngészős vagy androidos interaktív kalandjáték.)
  Kaland-Játék-Kockázat könyvek - online
(Neten játszható fantasztikus játékkönyvek, külön honlapon.)
  Doltar 2
(Ez egy hagyományos szöveges-grafikus kalandjáték, ahol be kell gépelni az utasításokat.)
      Régebbi játékok
(Azon kalandjátékaim, melyek nem érdemelték ki, hogy egyenként fel legyenek sorolva...)

A sztorim... Kiskoromban volt egy Commodore 64-em (hozzáillő Junoszt tévével), azon pedig elég sok szöveges kalandjáték volt (Időrégész, Pokol Angyala stb, mindenki tud sorolni párat), én meg egy csapásra beléjük szerelmesedtem. C64 korszakom vége felé elkezdtem levelezni Olessák Robival a Gálya kapcsán (ő írta ezt a – szerintem legjobb magyar – kalandjátékot). Ez átcsapott szakmázásba, és amikor '95-'96 körül PC-t kaptam (486) és megismerkedtem a Turbo Pascallal, nem is volt kérdéses, hogy kalandjátékok fognak kikerülni a kezeim közül.

Egyrészt Robi mentorkodott, másrészt volt egy jó kis könyvem: F.DaCosta – A kalandprogram írásának rejtelmei. Ezt még ma is lehet látni itt-ott antikváriumokban vagy vaterán, és bár aki most kezd tanulni programozni, annak nem mond túl sokat, abban az időben igencsak jónak számított. Néhány hónap után ki is jött első játékom, a Doltar; na meg a Pascalba, meg úgy egyáltalán a programozásba is belerázódtam.

Eltelt pár év, kijött pár program: Klasszikus Kaland, Rémsuli, és nem jött ki pár program: pl. elég sok időt beleöltem egy Túlélők Földje-szerű levelezős játék szoftverébe (amit én kódoltam és egy rpg-fan haver tervezett), vagy volt egy lemezújság, aminek megírtam a vezérlőjét, de nem jött ki több szám...

Mindenesetre, amikor '99-ben kiléptem a gimi kapuján, elég egyértelmű volt, hogy fejlesztőnek fogok tanulni. Úgy is lett. Időm mondjuk nem lett sokkal több, de mivel már tanítottak rá, hogyan is kell programozni, hatékonyabb lettem. Elkészült pölö a Doltar 2 (C-ben írva), egy jó pár mobilos játék (Java) és a böngészős játékaim (ez meg pusztán HTML/Javascript). A Szúnyogember talán sikeresnek is mondható, rengeteg pozitív visszajelzés jött. Köszke ezúton is, hogy játszottál vele...! :D

Aztán leálltam rendesen, munka és család mellett már nem olyan nagyszerű még otthon is kódolni... De nem adom fel, túl sok ötletem hever még papíron... Most már nem látok sok fantáziát a szövegesekben, nagyon vékony játékos-réteget érdekelnek ezek a mai csilivili játékok közt. Azért elszakadni se fogok, az első flash játékom egy platform-kaland, a második egy labirintusos kaland, illetve androidos ismerkedésem is a Szúnyogember újraírásával kezdődött...



 
 
   
 
 
 
 
-
 
 
 
 
 
Köszönöm a választ, akkor ez irányba kísérletezem
 
 
 


_ teszt teszt